I T A L Y
Owner

Navigation around. Hover!



Home About Linkies Stuff

Hello! Welcome to my land ;)


Tagboard



Credits

Template by: Novita Lesyani
Basecode by: Nurul Atiqah
Owner: Ina Nazatul
Allah tahu segalanya ...



Peace Be Upon You :)
in one week, aku terima tiga berita kematian seorang ayah. one of them, ayah Nadia. Nadia, be strong okayy. baru je semalam petang tu, kitorang gelak-gelak. gelak pasal nak hantar surat berbuka kat luar. Nadia jadi watak utama dalam insiden tu. tapi, esoknyaaa... 

Dua hari lagi nak Trial ayah dia dah 'pergi'. pagi tu, aku keluar surau, Piepa inform 'ina, nadia balek pukol 1 pagi tadi. ayah dia nazak' . aku, 'hurm okayy'. kat kelas, fara call parents dia suruh caskan phone nak amek no. nadia. petang baru call balek. tetibe Ifa datang *tengah blackout* bagitahu ayah Nadia dah meninggal pukul 3 pagi tadi. semua terkejut. tak percaya. Fara, Atul dah tahan sebak. Aku main capai je duit syiling yang ada dalam beg, berlari pergi public. tapi, public ramai orang. terpaksalah guna yang mahal punya. time tuh aku terfikir, 'patutlah haritu aku terasa nak bawak duit syiling banyak-banyak'. 

dah dapat no. Nadia, aku pusing belakang, 'eh, ramainya. budak kelas lain pun ada'. time call Nadia, aku orang pertama cakap dengan dia. mula-mula aku tak percaya, nadia ke ni. dalam hati 'kenapa suara dia macam tak de apa-apa pun yang jadi'. aku straight bagi kat Ifa. Then, barulah Ifa kata dia nangis. semua speechless nak bagi dia semangat. hmm... 


Allah tidak akan membebani seseorang melainkan apa yang terdaya olehnya.
Nadia ;) *smile*
Hari Khamis, berbuka kat luar dengan budak kelas. Nadia dengan Jia yang hantar surat tu. satu insiden terjadi. Gelak sakan kitorang petang tuh. mula-mula semua dipermudahkan. tiba-tiba cikgu kata, bas tak ada. budak KRS pakai. uhhhh. masing-masing dah bengang. sebab kitorang dah book dulu bas tuh, tup tup, orang lain yang dapat. esoknya, Nurin bagitahu ayah dia boleh tolong dapatkan bas. Look, kejap je pertolongan Allah datang. kat Restoran tu jumpa Ustaz Don. Memang hari yang sama dia nak buat program kat situ. Ustaz Don bagi tazkirah pasal malam Lailatul Qadr. time bagi tazkirah tu, dia jaga pandangan dia, asyik pandang bawah je. dia ada pesan,
andai kata terlepas malam Lailatul Qadr, jangan frust. teruskan beribadah. sebab tiap-tiap malam di bulan Ramadhan, Allah akan perkenankan doa hambaNya, Allah akan terima Taubat hambaNya yang memohon taubat.


cett, diorang sempat amek gamba -,-
classmates 1K, 2F, 3F. Praise be to Allah ;)
Kalau Allah izinkan kita kawan lama, kita akan kekal kawan sampai bila-bila :) //Kak Ninaaa, terharuuu.
9A tak bermakna kita mulia depan-Nya. //Jia suka nau ayat nehh. 
//trial ! ohhmyyyy. Sejaraahhhhh. aku tak pernah rasa down macam hari tu --' . Sainnnn. hmm, entahh.

old | new