I T A L Y
Owner

Navigation around. Hover!



Home About Linkies Stuff

Hello! Welcome to my land ;)


Tagboard



Credits

Template by: Novita Lesyani
Basecode by: Nurul Atiqah
Owner: Ina Nazatul
Random.



"Syaza, aku rindu zikir kat sharodz. Lagu dia lain ahh."

Syaza hanya balas dengan pandangan. Dia pernah kata, dia pun rindu sharodz tapi dia tak nak cakap. Nanti dia nangis. Suasana kat sini semuanya berbeza dengan sekolah lama. And that is yang buat aku asyik ingat sharodz je. 

Kat samura aku sunyi. Entah. Kat sana, Takde Aina yang aku selalu sakat kat kelas. Takde Piepa yang selalu bagi aku nasihat. Takde Atul yang nak gedik gedik kat aku. Takde Jia yang selalu buat muka annoying dia tuh. Takde Nurin dengan lawak dia kat surau. Takde keycha, yang selalu buat lawak kat kelas. Takde adik dorm yang riuh kalau balik prep. Aku rasa kosong, sunyi. Serious, aku rindu suasana sharodz. Suasana yang buat aku rasa dekat dengan Allah. Tenang. 

Kalau kat sharodz, aku rase sedih atau down, aku akan tulis ayat yang dapat naikkan semangat. Aku tulis kat stick note. Pastu, aku bagi kak Nina. Even aku tak cakap kat dia yang aku tengah sedih, tapi aku legaaa. Rasa macam aku dah luahkan masalah tu. Ok, itu apa yang aku rasa. Mungkin orang lain tidak. Tapi kat kalau kat Samura ? Aku nak buat apa? Hanya termenung. Ukir segaris senyuman, supaya aku tak dengar soalan "Ina, kau okey tak ni?" . Soalan yang malas aku nak jawab. Dan jawapan yang sama akan aku beri. "Aku okeyyy *fake smile*" 

"Remind me of Allah if your love for me is true."

Semalam, lepas texting, aku sedih. Entah. Tetiba. Hilang semangat nak belajar. Padahal naik cuti exam. Aku capai phone. Text Aina. Dia je yang aku tefikir untuk luahkan apa yang aku rasa. Lepas aku luahkan kat dia, aku lega. Legaaa sangat. Then, aku sambung buat kerja. Tak lama lepas tu, dia reply. Aina kata, aku tak pernah macam ni. Text Aina buat aku sedar something. Aku tak boleh terus down macam tu. Aku dah pindah dah pun. Bukan kat sekolah lama lagi.  Life must goes on. Must. 
". . . Kalau suasana tak dapat tolong, kau kena tolong diri sendiri."
"And mungkin bila kau ada kat sana dan kau sedar suasana sharodz lain dengan kat sana, kau lagi dekat dengan Dia." 
"Sebab kau lagi usaha kuat nak dekat dengan Dia."
"Kawan dengan orang yang boleh buat kau ingat Allah." 
"Even kau takde kat sini cari je aku. Kita still kawan even kau dah pindah, tau." 







old | new